ארגונומיה – לשבת נכון בשביל לא לסבול

כואב לך הגב? אולי מפרק כף היד? חשוב לדעת איך לשבת נכון מול המחשב.

ארגונומיה הוא תחום מדעי העוסק בעיצוב מקומות עבודה, מרחבי עבודה וכלי עבודה, בשאיפה ליצור התאמה אופטימלית בינם לבין המאפיינים הפיזיולוגיים והיכולות של המשתמשים בהם.

הארוגונומיה עוסקת רבות בכל הקשור לסביבת עבודה ממוחשבת. הישיבה הממושכת מול המחשב, התנועות הקבועות בהן אנו משתמשים בעת שהייה ועבודה מול מחשב עלולים לגרום לנו במשך הזמן לנזק פיזיולוגי, כגון:  דלקת בגיד, כאבי גב, כאבי ראש וכו'ארגונומיה 2

הארגונומיה מציעה כללים, כלים ואביזרים על מנת להקטין את מימדי הפגיעה בפרקים. פגיעה זו  מלווה בכאבים ואף בדלקות. בישיבה מול מחשב יש לתת את הדעת למיקום של כל האביזרים בהם אנו משתמשים: המסך, העכבר, המקלדת ואף מיקומו של הטלפון השולחני שלנו.

לדוגמא:

מסך:  יש לשבת ישירות מול המסך, כאשר גובה העיניים נמצא מול החלק העליון של המסך.

טלפון שולחני: יש למקמו בצד הנגדי לעכבר, מומלץ להשתמש באוזנייה (ולא ישירות בשפורפרת)

לוח המקשים: למקם מול הגוף ובגובה המרפקים, להקליד כאשר פרקי כף היד ישרים.

ישיבה: משענת לגב התחתון, זוית הירך ב 90-100 מעלות.

 

קיימים אביזרים רבים שניתן להוסיף לעמדת העבודה על מנת להפוך אותה לסביבה מיטבית עבור גופנו. למשל: עכבר אנכי, הדום לרגליים, זרוע למסך מחשב ועוד

כמובן שגם אם הצטיידנו בכל האביזרים הקיימים ואנו מקפידים על כל המלצות הישיבה, חשוב מאוד לעשות הפסקות מן הישיבה כל כמה זמן (כל חצי שעה-שעה), לעשות מעט תרגילים "לשחרור" הגוף וכמובן תמיד מומלץ לבצע פעילות גופנית באופן מתמיד לחיזוק בגוף.

 

 

 

 

ארגונומיה

 

Share this post: