חבילת אינטרנט משולבת, האם זה באמת משתלם?

חבילת אינטרנט משולבת- האם זה באמת משתלם?

חבילת אינטרנט משולבת (בנדל) מציעה שילוב של שני שירותי תקשורת (ספק ותשתית) במחיר משתלם יותר לצרכן. בעבר, כל חברות התקשורת סיפקו רק אפשרות של התחברות לרשת ללא התשתית, אולם כיום כל החברות הגדולות, מציעות חבילות "בנדל", הכוללות ספק אינטרנט ותשתית יחד. האם חבילות הבנדל שמציעות חברות התקשורת הן אכן משתלמות יותר לצרכן הישראלי מתשלום בנפרד עבור השירותים השונים? אם גם אתם חושבים שמדובר בפתרון שחוסך לצרכן הרבה מאוד כסף, הכתבה הנוכחית עשויה להפתיע אתכם.

בשנת 2015 יצאה רפורמת הפס הרחב באינטרנט לדרך. הרפורמה שנכנסה לתוקפה ב17 במאי 2015, באה להבטיח שלקוחות חדשים המצטרפים לחברות התקשורת, יוכלו לבחור בעצמם מהי הדרך המועדפת עליהם להתחבר לרשת. העקרון שעומד מאחורי הרפורמה הוא שחברה אחת מספקת לצרכנים את שני השירותים גם יחד, לכאורה היא יכולה להציע אותם בתשלום נמוך יותר מאשר כל אחד מן השירותים בנפרד.

כל אחת מחברות התקשורת בחרו להציע מחירים אטרקטיביים יותר עבור חבילות הבנדל,  בחירה שתרמה להוזלה משמעותית במחיר הממוצע של שירותי האינטרנט. כך למשל, הצרכן הממוצע ששילם עד כה כ-120 ש"ח עבור שירותי האינטרנט הכוללים ספק ותשתית של בזק, יוכל לזכות להפחתת מחירים בשיעור של כ-30-50%  (תשלום של כ-70 ש"ח בממוצע עבור שני השירותים יחד). עם זאת, יש לדעת שלעיתים החבילה המשולבת אכן מוצעת לצרכן הממוצע במחיר זול יותר אך תוכנית התקשורת כלל לא מתאימה לצרכיו. כך למשל, יכול להיות שתוכנית בנדל מסוימת תתאים לצרכן שמבצע שיחות רבות לטלפונים ניידים ופחות גולש באינטרנט. ההמלצה היא להקפיד תמיד לקרוא את האותיות הקטנות מאחורי כל עסקה, כדי לדעת מה בדיוק כלול בה.

הקושי הטכני מול חברות התקשורת

למרות ההבטחה של חבילות הבאנדל לאחד את שירותי התקשורת יחד, ולהפחית את העלויות שמשלם הצרכן הממוצע, חלק גדול מהצרכנים מציינים שהמעבר פחות משתלם עבורם כשהם נתקלים בתקלות טכניות. מתלונות שהגיעו למועצה לצרכנות עולה כי צרכנים הנתקלים בבעיות טכניות, נמצאים בתווך בין הספקית לבין חברת בזק (החברה הראשונה שהציעה חבילות אינטרנט משולבות). רבים מדווחים כי מהירות הגלישה שלהם ירדה למינימום או חוו ניתוקים בחיבור, ללא מענה מתאים מצידה של החברה הספקית. למרות שהיה ברור לצרכנים מעל כל ספק כי חובת התיקון חלה על חברת בזק, הספקית לא הסכימה לשלוח טכנאי מטעם בזק כיוון שהדבר כרוך בתשלום נוסף מצידה. בסופו של דבר, הלקוחות מצאו את עצמם נופלים בין הכסאות ושילמו בנפרד עבור ביקור טכנאי.

לא תמיד המעבר הוא זול יותר

הצרכנים שרכשו בעברם ראוטר מבזק ומעוניינים כעת לעבור לחבילת אינטרנט משולבת, לעיתים נתקלים בקושי נוסף המקשה על המעבר- תשלום נוסף עבור ציוד חדש. לא תמיד הראוטר – המודם מתאים לתשתית החדשה, ולעיתים יש צורך לרכוש אותו באופן עצמאי או להשכיר אותו בתוספת תשלום. האפשרויות העומדות בפני הצרכנים הן או לרכוש ראוטר מודם באופן עצמאי או לשכור אותו מחברת אינטרנט בתשלום חודשי (10 ש"ח לחודש). בנוסף, על צרכנים שבחרו להשכיר ציוד מאחת מספקיות האינטרנט, יחול תשלום נוסף עבור עלויות ההתקנה, כ-200-250 ש"ח בממוצע.

לסיכום, ההצעה של חבילת אינטרנט משולבת היא בעיקרה הצעה שיווקית של חברות התקשורת, ויש לבחון אותה ביתר תשומת לב לפני החתימה. זאת משום שלעיתים ההפחתה בתשלום היא רק למראית עין, ולעיתים הבחירה בשירותים נפרדים היא היא הרווחית יותר.

Share this post: